Založ si blog

„Z opice strom“

„Z Opice strom“

 

 

Dnes postačí mi fľaša rumu,

utopím v nej zbytok umu.

na Kube na pláži,

slnko ma vysmaží.

 

Oblečený v bronzovom šate,

vyzlečiem si staré gate,

pritúlim sa k nápoju z trstiny,

ostať takto chcem celé hodiny.

 

Čo čert nechcel ,stalo sa tak ako som si prial,

hodiny, dni, roky som spal.

Zobudil som sa až na tlak mechúra,

skoro som to nestihol skoro som sa počural…

 

rozhliadam sa, žmolím oči,

na bradu si prudko močím,

koľko som spal drahý Bože,

keď vráskavý mám povrch kože,

 

tvrdá je jak stromu kôra,

niečo ku mne letí zhora,

vyzerá to čudesne, podivne,

brvou oka vôbec nemihne,

 

hladím naň dosť zmätene,

podobá sa našej kvetene,

voňavý je, zelený od hlavy,

slová kvitnú mu keď na mňa hovorí:

 

 pred rokmi si sa ožral ako delo,

nepočul si jak to vo svete  vrelo,

zachránil ťa jeden z nás,

preto sa na nás podobáš.

 

Ten strom pod ktorým si spal,

súcit s tvojou dušou mal,

zo zeme vytiahol svoj koreňový bal

a zakryl tvoje telo, tvoju tvár.

 

Od tej chvíle si sal živú vodu z nás,

tvoje ľudské črty zmenil čas.

Teraz keď si na pol človek, na pol stom,

rozumieš stranám obidvom.

 

premena neobišla tvoju myseľ,

neboj sa nemáš ju jak syseľ,

začal si viac načúvať príbehy zeme,

vysielať lásku čo driemala v tebe.

 

začal si načúvať každému z nás,

objavil si v sebe dušu sveta, Boží hlas…

obrátil si sa späť k prírode,

to čo tvrdohlavo odmietaš ťa aj tak raz dobehne…

 

 

 

 

 

 

 

“ = „

11.11.2013

l „O básni“ s k e Báseň je opravený výtlk na srdci blčiaci žltý mužík v oku planúci pavučinka na prilbe z orecha cesta prstov po hlave, čo vrabčie hniezdo zanechá veselý rad kvapiek rosy „výsadkári očí“ stotina sekundy vo vzduchu, keď radosťou vyskočíš ticho medzi údermi srdca keď domček [...]

„Majster Realita“

09.11.2013

Majster Realita …konečne! posledná cigareta posledný ohorok dňa po jednej ich dusil …zavŕzgala stolička … tma … ticho pri otvorenom okne nocou vetrá Pán tmy a zákerne čuší do nového rána zhasína svetlá snom zapálených duší

„Voľnomyšlienkar“

07.11.2013

„Voľnomyšlienkar“ Siahame ďalej ako staviame ploty niekto sa pri ich výstavbe náramne potí niekto v povetrí beztrestne poletuje a robí dobre pokiaľ vietor duje, pomedzi tuje zakiaľ môže nech si lieta lebo v dnešnej dobe ploty letia…

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 30872x
Priemerná čítanosť článkov: 1544x

Autor blogu

Kategórie