Založ si blog

„Návrat domov“

Návrat domov

 

 

Bol som dlho preč, blúdil som svetom,

za bezoblačných nocí, tvoril som sny deťom,

za bezoblačných nocí, vídal som ich tváre,

pod ochranou Matky, usmievavé, hravé.

 

Bol som dlho preč, naprieč oblohou lietal som s vetrom,

bez pyžama v trenkách a s hrubým svetrom,

v šere rán kúpal som sa v jagavej rose,

miloval som  jemné kvapky stekajúce po nose.

 

Bol som dlho preč a šantieval so všetkými živými tvormi,

no v poslednom čase tuším, vychádzam z formy,

nedokážem pozdraviť trávu, kvety,

nedokážem stvoriť v mysli  láskavé vety.

 

Bol som dlho preč a stratil som reč s Matkou,

netuším čo deje sa s mojou kožou hladkou, ,

ťaží ma, sadá mi na dušu ťažoba sveta,

hanbím sa, keď mi do očí  pozerá dieťa.

 

Bol som dlho preč, stránia sa ma zvieratá, rastliny,

bol som dlho preč, necítim už dotyk jediný,

bol som dlho preč, zostalo len ticho a tma,

bol som dlho preč, už nepohladí ma bytosť jediná.

 

Bol som dlho preč a možno to bol len temný sen,

bol som dlho preč, trápim sa, nespím preň,

bol som dlho preč, začínam znova, od piky,

bol som dlho preč a… ucítil som letmé dotyky!

 

Vrátil som sa späť,  už nechcem ísť nikam!

vrátil som sa späť, na láskavé dotyky zľahka  zvykám,

vrátil som sa späť,  teším sa s Matkou,

vrátil som sa späť, prebúdzam sa šťastný, pri vás s kožou hladkou…

 

 

 

“ = „

11.11.2013

l „O básni“ s k e Báseň je opravený výtlk na srdci blčiaci žltý mužík v oku planúci pavučinka na prilbe z orecha cesta prstov po hlave, čo vrabčie hniezdo zanechá veselý rad kvapiek rosy „výsadkári očí“ stotina sekundy vo vzduchu, keď radosťou vyskočíš ticho medzi údermi srdca keď domček [...]

„Majster Realita“

09.11.2013

Majster Realita …konečne! posledná cigareta posledný ohorok dňa po jednej ich dusil …zavŕzgala stolička … tma … ticho pri otvorenom okne nocou vetrá Pán tmy a zákerne čuší do nového rána zhasína svetlá snom zapálených duší

„Voľnomyšlienkar“

07.11.2013

„Voľnomyšlienkar“ Siahame ďalej ako staviame ploty niekto sa pri ich výstavbe náramne potí niekto v povetrí beztrestne poletuje a robí dobre pokiaľ vietor duje, pomedzi tuje zakiaľ môže nech si lieta lebo v dnešnej dobe ploty letia…

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 30899x
Priemerná čítanosť článkov: 1545x

Autor blogu

Kategórie