Založ si blog

Archív: október, 2013

„Veľké palce na nohách“

„VEĽKÉ PALCE NA NOHÁCH“ Mám horúci dych a veľké palce na nohách, a nechce sa mi baviť o minulých dobách, chcem dobývať svet básňami, zalepiť slepým ústa plesňami, nech nešíria demagógie, svoje bludy, medzi nás a slušných ľudí. Chcem prostredníctvom palcov ukázať, akým smerom sa má svet uberať, že nie moc, […]

Pokračovanie článku

„Keď Vám ruku dokúšem“

Keď Vám ruku dokúšem Keď mi iní druh ruku dokúše, potom vám s ňou ukážem, smer, ktorým sa treba uberať, smer k bráne hviezdovej. Sám s popolníkom, ohorok v ňom zadusím, vezmem kefku zubkovú, k bráne hviezdovej sa vypravím. Chcem iné svety vidieť, voňať trávy, kvety, plno detí, radostí, jesť jemné mäsko bez kostí. Veľké […]

Pokračovanie článku

„Pupok sveta“

Pupok sveta Môj pupok zvažuje sa smerom dole leje sa na blízke pole hladí liatím steblá, kvety sem tam hrudu zeme hnieti láska srnča starým srnám poteší ich pláva inam privlní, sa k dubom starým cestou mláďa líšky zdraví už ho tiene dubov hladia priplazí sa koža hadia machom hebkým cestu razí pritúlia sa všetci plazy chrobač jemne škrabká kožu […]

Pokračovanie článku

„Nepotrebujem“

Nepotrebujem Nepotrebujem vodu, aby som sa napil, nepotrebujem tlakový hrniec, aby som paril, nepotrebujem hlavu, aby som myslel, nepotrebujem krk, aby som visel, nepotrebujem luk, aby som vystrelil, nepotrebujem cirkev, aby som v Boha veril, nepotrebujem sex, aby som orgazmus mal, nepotrebujem majetky, aby som sa človekom stal.

Pokračovanie článku

„Páchnem? .. . spláchnem. .. „

Páchnem? … spláchnem… Sme len povrchní hltači prázdnota v skriniach nevidíme pred seba cieľ beží v sviniach cenné meníme za bezcenné na nič nie je čas na deti kričíme bezcieľne keď strácame hlas v neistých istotách hladíme choré egá staviame zábrany ako kocky z lega tupo sa ženieme za pašou vpred na alarm nedbáme […]

Pokračovanie článku

„Ježiš odpúšťa“

Ježiš odpúšťa …padajú popadané vety na duše kvetín. Z tých viet strach! Sedem ráz, nás zniesla stráž, na ôsmi kričí poplááách! Dotkla sa veta, duše sveta, …a pichá, páli Na oltári – obeta pre Boha! pre Boha? pre […]

Pokračovanie článku

„Návrat domov“

Návrat domov Bol som dlho preč, blúdil som svetom, za bezoblačných nocí, tvoril som sny deťom, za bezoblačných nocí, vídal som ich tváre, pod ochranou Matky, usmievavé, hravé. Bol som dlho preč, naprieč oblohou lietal som s vetrom, bez pyžama v trenkách a s hrubým svetrom, v šere rán kúpal som sa v jagavej rose, miloval som jemné kvapky […]

Pokračovanie článku

„Božie deti“

Božie deti Od pradávna je ľudskou snahou, vyrovnať sa „Bohom“, i keď postavou malou, rôznymi podvodmi, vysokým podpätkom, snažiť sa podobať snáď asi vo všetkom. Modelovať, meniť svet, na obraz svoj, zo seba vytvárať nesmrteľný stroj, udávať tempo životu, prírode, pri veľkých nešťastiach, tváriť sa nevinne. […]

Pokračovanie článku

„Sen“

Sen Keď v noci oknom pavúk beží, a v záhrade pofukuje vánok svieži, na mesiac kuviká zobáčik kuvika, sen sa mliečnej cesty potichu dotýka. Putuje priestorom oblohy nočnej, otvára s praskotom bránu od zárubne mocnej, potom prešmykne odhalenou škárou, od brány spustí sa bláznivou dráhou. Putuje krajmi medových vôní, odkrýva haluzie tajomných […]

Pokračovanie článku

„Popruhy dolu! „

Popruhy dolu Zacítil som vravu kvetín, v smere ktorým práve letím, pod sebou vidím zlaté klasy „budeme pristávať“ mozog hlási. Dosadnem bezpečne na miesto vôní, v strede tej nádhery, lúka si tróni, na lúke milión jagavých krás, odrazu začujem tenučký hlas. Daj dole popruhy vyzleč si veci, k hlasu sa pridajú snáď asi všetci, skafander […]

Pokračovanie článku
Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 30901x
Priemerná čítanosť článkov: 1545x

Autor blogu

Kategórie